Datakonsulent til Læring og Trivsel

Profilbillede
dato

Søger du et job, hvor du kan være med til at bestemme hvordan, hvornår og hvor opgaverne løses? Og hvor du vil være med til at sikre børn og unge de bedste lærings- og udviklingsmuligheder i alderen 0-16 år.  Ja, så har vi brug for dig som datakonsulent- uanset om du er nyuddannet, erfaren eller i gang med dit studie.

Om stillingen

Vi søger en datakonsulent i tilknytning til vores Fagcenter for Læring og Trivsel i Holbæk Kommune. Du bliver en del af et team af dedikerede konsulenter, der har fokus på data både på tværs af skoler og dagtilbud samt i politiske sammenhænge. Udover samarbejdet i Fagcenteret kommer du også til at arbejde sammen med kommunens tværgående datateam og bidrage til vores ledelsesinformationssystem, Holbæk i tal (HIT). Udover samarbejdet om HIT, er der også rig mulighed for faglig sparring og vidensdeling i det tværgående datateam, som består af koordinatoren af HIT og datakonsulenter fra de andre kerneområder. 

Dine opgaver

Som datakonsulent får du ansvar for at udvikle, bearbejde og formidle data til det politiske udvalg, områdeledere, skoleledere og PPR. Du skal hjælpe os med at udvikle og visualisere data, så de kan kvalificere ledernes beslutninger.

Dine arbejdsopgaver vil fx være:

  • Udmøntning af arbejdet med Holbæk i tal (HIT)
  • Afdække forretningsbehov og projektplanlægning
  • Udvikling og drift af analyser og rapporter i vores BI-system(er)
  • Drift og support af IoT-enheder og dertilhørende rapporter
  • Udvikling og drift af RPA

Hvem vi søger/hvad du kommer med:

  • En relevant uddannelse inden for datalogi/informatik, statistik eller lignende.
  • Erfaring med ETL, dataanalyse og visualisering.
  • Kendskab til BI-systemer som Targit eller Power BI samt Excel-superbrugerfærdigheder.
  • Interesse for at indgå i en politisk styret organisation.
  • Kendskab til Power Automate og Power Automate Desktop.

Vi tilbyder dig:

  • Et spændende og alsidigt job med stor selvstændighed, indflydelse og fleksibilitet.
  • Gode muligheder for kompetenceudvikling og deltagelse i kurser.
  • En uformel arbejdsplads med højt til loftet.
  • Fleksible arbejdstider, herunder mulighed for hybridarbejde eller en anden model, hvis det passer bedre ind for dig. Det vigtigste er at arbejdsopgaverne bliver løst.
  • En arbejdsplads beliggende i moderne lyse lokaler ved Holbæk Havn og tæt på Holbæk station.
  • Mulighed for mellem 15-37 timers arbejdsuge – ideelt søges fuldtid, men hvis du fx har et par semestre tilbage på studiet, kan der aftales færre timer, eller af andre årsager ønsker færre timer.
  • Løn og ansættelsesvilkår efter aftale.

Hvis du har flair for data og ønsker at bidrage til børn og unges udvikling, så hører vi gerne fra dig!

Der er ansøgningsfrist den 2. juni 2024 – men send gerne din ansøgning hurtigst muligt, da vi holder løbende samtaler med potentielle kandidater

Ansættelsessamtaler vil, udover dem som eventuelt afholdes løbende, blive afholdt i uge 24 og evt. 2. samtale vil være i uge 25. Vi ønsker stillingen besat pr. 1. august 2024. 

Hvis du har lyst til at høre nærmere inden du ansøger eller inden en evt. samtale, er du velkommen til at kontakte:

Lasse Sømmergaard (Leder af Fagcenter for Læring og Trivsel): Lasse@holb.dk, tlf.: 72363673

Anne Herskind (Chefkonsulent i Læring og Trivsel): anneh@holb.dk, tlf.: 72365499 

Alle kvalificerede ansøgere opfordres til at søge stillingen uanset køn, alder, handicap, etnicitet, politiske og religiøse overbevisninger eller seksuel orientering.

Holbæk Kommune er en kommune med en god balance med Holbæk By og de 17 lokalområder. Holbæk Kommune har ca. 72.500 indbyggere og 4.500 medarbejdere. Holbæk Kommune har røgfri arbejdstid. Holbæk Kommune er organiseret i seks kerneområder i stedet for traditionelle forvaltninger eller afdelinger som gør, at vi tilstræber at gøre op med strukturer og mønstre, som gør det bøvlet at yde en god og sammenhængende service. Kerneområderne kalder vi Aktiv Hele Livet, Arbejdsmarked, Uddannelse og Borgerservice, Læring og Trivsel, Social Indsats og Udvikling, Vækst og Bæredygtighed og Kultur, Fritid og Ungeliv. Kerneområderne understøttes af de tre stabsfunktioner Organisationsservice, Økonomi og Ledelsessekretariat og Kommunikation.

Læs mere om, hvordan det er at arbejde i Holbæk Kommune.  

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Holbæk Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Holbæk Kommune, Kanalstræde, 2, 4300 Holbæk

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 02-06-2024;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6041833

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet